Friday, April 25, 2014

Review - Kruidvat Skin Science: Gentle Cleansing Oil (Dutch)


Kruidvat heeft sinds een dikke 3-4 weken een nieuwe lijn: Skin Science. Het gaat om een gezichtsverzorgingslijn voor vrouwen vanaf 30 jaar met ingrediënten die de beginnende rimpels nog even een halt toeroepen. Maar op Cleansing Oil staat geen leeftijd!

Ingrediënten
Deze Cleansing Oil bevat onder meer:
- Vitame E: zorgt voor een goede zuurstofwisseling en houdt huidcellen in goede staat;
- Druivenpitolie: helpt tegen een droge, gevoelige en probleemhuid;
- Jojoba olie: ontstekingsremmende werking;
- Zonnebloemolie: versoepelt en verzacht de huid (vaak in massageolie).

Al bij al zijn dit geen 'slechte' ingrediënten! De geur doet me denken aan babyolie, heerlijk. 

Wat is cleansing oil nu eigenlijk?Cleansing Oil is gewoonweg een olie die je aanbrengt op een droog opgemaakt gezicht, dat vervolgens de make-up 'afbreekt'. Olie op een vette huid, no way? Fout! Ik heb zelf een vette huid en mijn huid gaat er niet harder of minder van glanzen.
Hoe gebruik ik het?
Als je alles goed hebt ingesmeerd (en je prachtige panda-ogen hebt), maak je je handen even nat en ga je nog eens snel over je gezicht zodat de olie een melkachtige substantie wordt. Daarna kan je alles gemakkelijk wegspoelen met heerlijk warm water (want dat zet je poriën goed open).
Ik vind dit heerlijk om te doen, lekker masseren en je make-up is weg in minder dan één minuut! Perfect dus voor die dagen dat je té moe bent voor al je zepen etc.

Verdict: YAY!
Ik vind dit een héérlijke cleansing oil (slechts €2.99!)! Hij is lekker snel, efficiënt én ik kan er mijn mascara mee afhalen zonder dat mijn ogen protesteren. Eens ik alles afgespoeld heb, blijft er een zacht babyhuidje over en is mijn huid klaar voor wat toner.

Bisous, S.