Friday, October 4, 2013

The berrier, the merrier! - Quick fall make-up (eyes)


 Herfst komt eraan en in plaats van je geliefde brons- en bruintinten te gebruiken, probeer eens bessentinten!
Fall is coming and instead of using your beloved bronze and brown shades, try berry colours! 


Ik ben begonnen met mijn ogen te 'primen' (zodat je oogschaduw nergens naartoe gaat). Het maakt niet uit welke je gebruikt! Daarna heb ik een paarsige bessenkleur gekozen en heb deze over het hele lid aangebracht. Je kan het zo licht of intens maken als je zelf wil. Daarna heb ik met een borstel een donkerbruin aangebracht in een V aan de buitenkant van mijn oog en zo verder in de 'vouw' van mijn oog (als je deze niet direct vindt, kijk dan recht in de spiegel en waar je een 'lijn' ziet, dat is je 'vouw'). Ik heb deze V-lijn intenser gemaakt door een tweede laag van dezelfde kleur aan te brengen. Vervolgens heb ik mijn paarsige bessenkleur opnieuw genomen, maar op een 'blending brush' en deze gemengd met het donkerbruine in mijn 'vouw'. Door dit te doen gaan we harde lijnen wegwerken. De sleutel naar een mooie oogschaduw is immers mengen! Op een 'smokey eye brush' heb ik het paarse opnieuw genomen en aangebracht onder mijn onderste wimpers en hierover het donkerbruin tot het midden van mijn oog. Belangrijk is dat je de onderste oogschaduw verbindt met je V-lijn voor een mooi en afgewerkt resultaat. Nu nog een 'highlight' kleur in je binnenhoek en onder je wenkbrauw, breng je mascara aan, kies een mooie lippenstift en je bent klaar om te gaan!
I started off by priming my eyes so my eyeshadows wouldn't crease. It doesn't mather which one you use! After the primer, I chose a rather plum-berry colour and applied it all over my lid. You can intensify your lid as much as you like. Next I applied a dark brown in my outher V and in my crease. I intensified my V by applying two layers of the dark brown colour. Now it is time to blend (thé key to beautifull eye make-up!), so I took my plum-berry colour on a blending brush and started blending it into my crease (so you get rid off any harsh lines). Using a smokey eye brush, I applied the plum-berry colour on my lower lash line. Then I used the same brush and the dark brown colour to connect my outher V and the plum-berry colour on my lower lash line for a nice finish. Now just highlight your inner corner and brow bone, apply a few coats of mascara, choose the perfect lipstick and you are ready to go!



Bisous, S.