Wednesday, August 21, 2013

Miracle product - Vaseline

Een van mijn favoriete musthaves/ redmiddelen is zonder twijfel Vaseline. Ik geef toe, de geur is niet alles, maar wat het doet... love it! Dus dacht ik mijn favoriete gebruiksmethoden te delen!

One of my favorite musthaves/ saviers is without a doubt Vaseline. I have to admit that I'm not really fond of the smell, but what it does... love it! So I thought I'd share my favorite ways to use it!


Voeten/Feet

Ik had het al wel eens gelezen op Pinterest, maar was er nogal sceptisch over tot ik vorige week terug kwam van vakantie. Na twee weken 40°C, zand en zee waren mijn voeten schuursponsjes. Niet echt aantrekkelijk! Dus na mijn voeten een goede beurt gegeven te hebben met een puimsteen, heb ik er een dikke laag Vaseline op gesmeerd. Ik raad je ten stelligste aan erna kousen aan te doen, slipgevaar! Ik ben er mee gaan slapen en de volgende morgen had ik babyvoetjes! Hoera!


I did read it once on Pinterest, but the sceptic me never tried it until last week after my holiday. After two weeks of 40°C, sand and see, my feet were scouring pads. Not really atractive though! So after giving my feet a thorough session with my pumice, I applied a thick layer of Vaseline. I do advise you to wear socks, danger of skidding! I went to bed and the next day I had baby feet! Hurray!

Wimpers/ Eyelashes


Ik weet niet hoe het kwam, maar op een gegeven moment verloor ik 'veel' wimpers. Aangezien Vaseline een 'voedende' werking heeft, heb ik het een keer elke avond voor een week op mijn wimpers aangebracht (oud mascaraborsteltje of vingers). Sindsdien verlies ik er zo goed als geen meer! PLUS mijn wimpers lijken langer en dikker aan te voelen!


I don't know how it happend, but one moment I started to lose 'a lot of' eyelashes. Because Vaseline is very 'nourishing', I applied it every night before bed during a week (with an old mascara wand of fingers). Since I started doing that, I haven't lost any! PLUS my eyelashes seem to be longer and thicker!

Puisten/ Pimples


In een vreemde bui tijdens de week van de maand besloot ik om op een puistje na het wassen en reinigen van mijn gezicht Vaseline op te smeren. Ik geef toe, vreemd. Waarom zou je nu iets 'vettig' op een 'vieze' puist smeren. Achja, er zijn wel meer dingen dat ik doe die geen zin maken! MAAR de volgende dag was mijn niet-zo-geliefde vriend zo goed als weg! Doei!


In a rather weird quirk during that week of the month I decided to smear a little bit of Vaseline on a pimple after I'd washed and cleansed my face. I admit it, weird. Why whould you ever smear something 'greasy' on a 'dirthy' pimple. Aah, there are more things I do that don't make sense! BUT the next day my not-so-best-friend was gone! Bye!

Wenkbrauwen/ Brows


Als mijn wenkbrauwen ontembaar en onhandelbaar zijn, smeer ik er gewoon een dun laagje Vaseline op! Nah! Er zijn natuurlijk nog andere manieren zoals een 'brow gel'.


If my brows are indomitable and irreverent, I apply a thin layer of Vaseline! Nah! There are of course other ways to tame them, like using 'brow gel'.

Lippen/ Lips


Ik heb nog steeds geen ander product gevonden of lippenbalsem dat beter werkt. Ik vind dat Vaseline mijn lippen het hardst lijkt te 'voeden' en zacht te houden. En wie wil er nu geen zachte lippen?


I still haven't found another product or lipbalm that works beter. I feel like Vaseline 'nourishes' them the most en keep them the softest. And who doesn't want soft lips? 


Bisous, S.