Saturday, November 30, 2013

Prune Nocturne

Eindelijk zijn de nieuwe Color Edition 24H Bourjois (€10.99) in het land! In mijn Kruidvat heeft het (jammer genoeg) nog even geduurd eer ze daar ook te zien waren. Eens ik het groene licht kreeg via mijn Squishy, heb ik me moeten inhouden om de les niet uit te lopen om 'Prune Nocturne n°5' te gaan halen. Nu is hij deel van deze simpele en snelle look! Beware!
Finally! The new Color Edition 24H Bourjois (€10.99) have arrived in Belgium (after a nerve-racking waiting for the past 4 months)! Once my Squishy told me that she had already seen them lying in store, I was ready to flee the building. Now I have 'Prune Nocturne n°5' in my possession and was I finally able to do a quick and simple look! Beware!


Gebruikte producten/ Used products


Allround concealer - Catrice // One by One Volum' Express Mascara - Maybelline // Longlasting eye pencil in Bling Bling & Black Fever - Essence // Metal Glam Eyeshadow in n°3 Frosted Apple - Essence // Color Edition 24H n°05 Prune Nocturne - Bourjois // Eyebrow stylist set - Essence // All About Matt! - Essence // Sun Glow Matt Bronzing Powder - Catrice // Eyeshadow in n°58 Cappuccino, please! - Essence // Defining Blush in n°060 Rosewood Forest - Catrice // Color Boost in n°06 Plum Russian - Bourjois


L - R: Color Boost Bourjois/ Color Edition 24H Bourjois/ Metal Glam Essence/ Defining Blush Catrice/ Eyeshadow Essence


Hoe? How?


1. Ik ben begonnen met de rest van mijn gezicht, ook mijn mascara!
2. Daarna heb ik eerst een primer op mijn oogleden aangebracht als basis. Nu, de Prune Nocturne is net zoals een Color Tattoo van Maybelline een creamy oogschaduw. Deze soorten van oogschaduw breng ik aan met mijn vinger. Het enige nadeel van deze soorten oogschaduw is dat er best veel achter blijft op je vinger...
Ik merkte bij het aanbrengen van Prune Nocturne dat je voorzichtig moet zijn met het 'eerste blenden' van je oogschaduw, ik had namelijk zo goed als alles precies vervaagd! Vervolgens ben ik de harde lijnen beginnen blenden in mijn arcadeboog met een blending brush.
3. Aangezien ik de kleur maar flauw vond (ik vind het jammer genoeg niet echt gepigmenteerd, beetje teleurgesteld!), heb ik mijn Metal Glam Eyeshadow genomen en deze over mijn hele lid aangebracht over de Prune Nocturne om het iets meer 'kleur' te geven (met mijn vinger). Het is echt een prachtige warmroze oogschaduw met gouden glitters.
4. Daarna heb ik Cappuccino, please! in mijn ooghoeken gedaan en met mijn pink ook onderaan mijn oog gebracht (tot halverwege van binnen te beginnen). 
5. Om het toch iets meer te geven en de ogen te omranden, heb ik Bling Bling (onder mijn waterlijn) tot Cappuccino, please! aangebracht.
6. Alles afwerken met concealer en je bent klaar om te gaan!

1. First, I started with the rest of my face.
2. After everything but my eyes were done (I also did mascara first), I applied a primer before applying Prune Nocturne. This eyeshadow is just like the Maybelline Color Tattoo a cream eyeshadow, so I applied it with my finger.
I did notice when I wanted to start blending the colour with my finger, that I almost faded the eyeshadow! So be careful! Then I used a blending brush to blend my crease.
3. Since I was really disappointed by the colour pay-off, I took my Metal Glam Eyeshadow in Frosted Apple to apply over Prune Nocturne, to give it a little more 'colour'. It is a gorgeous warm toned pink with golden shimmers. 
4. Next I applied Cappuccino, please! in my inner corners and took it also half down on my lower lash line starting in the inner corner using my pink. 
5. To give the eyes more immersion, I used Bling Bling on my lower lash line starting in the outher corner.
6. Clean the look by using concealer to get rid off excess eyeshadow and to clean up any edges.

Bisous, S.