Monday, October 21, 2013

My easy, every day make-up (drugstore)


Het begon in het vierde middelbaar met een vriendin die mascara wilde aanbrengen en daar bleef het bij tot een dikke 5 maand geleden? Ik ben altijd het type geweest dat niet geïnteresseerd was, ik bleef liever 15 minuten langer in mijn bed liggen. Maar stilletjes aan ben ik er toch ingerold! Ik gebruik make-up om hetgene wat ik al heb gewoon te accentueren!
It all started in my fourth year of secundary school, when a friend wanted to apply some mascara. So my make-up routine ended there, mascara and that's it. I've always been the type of girl who prefered to stay 15 minutes longer in bed (call it beauty-sleep?). But the past 5 months, I rolled into make-up (gradually). Now I use make-up to 'highlight' what I already have!

1. Concealer - Allround Concealer Catrice
Ik heb last van donkere kringen rond mijn ogen (vooral de binnenkant van mijn ooghoeken). Eerst breng ik met mijn middelvinger de roze kleur aan. Het roze gaat het blauwe 'neutraliseren'. Daarna ga ik met de middelste beige kleur erover. Ik gebruik liever geen borstel, want aangezien het een crèmige consistentie heeft, is het gemakkelijker aan te brengen met je vinger omdat het warm wordt erdoor. De donkerste beige kleur gebruik eens voor eventuele onzuiverheden weg te werken.
Ik ben best wel tevreden van dit kleine palletje; alles wat je nodig hebt en indien je het erna goed 'set' met poeder, gaat het nergens heen!
I have dark circles around my eyes (especially in my inner corners). First I apply the salmon colour with my middle finger, the salmon will counteract the blue colour. I follow this step by gently dabbing the middle beige colour over the salmon colour. I choose not to use a brush since the creamy consistency works best by applying with your fingers. Your fingers heath will make it easier to blend and apply. The darkest beige shade is to cover up any impurities or redness.
I am pretty pleased with this pallet; you got everything you might need and if you set your concealer well with powder, it won't go anywhere!

2. Setting Powder - Essence All about matt! Fixing Compact Powder
Nadat ik mijn concealer heb aangebracht, 'set' ik deze met poeder. Ik gebruik hiervoor een gewone poederborstel. Ook gebruik ik deze poeder op mijn T-zone, anders ga ik enorm glimmen... Niet echt aantrekkelijk denk ik dan! 

Ik ben ook wel tevreden van dit poeder. Het is doorzichtig en je ziet dus geen 'extra' kleur op je gezicht verschijnen. Ik merk wel dat je het best doorheen de dag nog eens aanbrengt op eventuele glimmende zones.
After applying my concealer, I set it with this powder, with a common powder brush. I also use it to mattify my shiny T-zone. I don't want to get all shiny and greasy throughout the day, not really attractive!
I am also pretty pleased with this product. It is translucent so it won't give 'extra' colour to your face. I do notice I have to apply it again during the day on any appearing shiny areas. 


3. Eyelash Curler - Hema
Hierbij is niet veel uitleg nodig, krullen maar voor die mooie lange wimpers en open blik! (kijk wel uit dat je ooglid er niet tussen zit door enthousiasme, uit ervaring weet ik dat het pijn doet...)
Not much to explain, curl away for those long and beautifull lashes and open view! (watch out using this tool, I started curlying an eyelid instead of my lashes, it hurts.).


4. Mascara - The Falsies Volum' Express Maybelline/ Get Big Lashes Volume Boost Essence & Volume Million Lashes L'Oréal
Yep, inderdaad 3. Normaal gezien gebruik ik er maar twee, één voor lengte en één voor volume. Toen ik naar Barcelona ging, was mijn One by One Satin Black van Maybelline op, dus had ik nieuwe nodig. Ik dacht; "Hey, The Falsies, daar heb ik al veel goede dingen over gehoord! Laten we die eens proberen!". Laat ons zeggen dat ik nog nooit zo hard gevloekt heb op een mascara. Met het borsteltje zelf is niets mis, maar met het staafje waar het borsteltje aan vast hangt... Ik weet niet waarom het op die plaats flexibel moet zijn (3cm na het eigenlijke borsteltje), maar het werkt niet op die manier. Je kan helemaal geen 'kracht' zetten zodat er een flinke laag op komt te zitten... Grrrr! Dus om deze mislukking van een mascara-keuze recht te zetten ben ik de Essence mascara gaan halen. Ik heb deze al eerder gebruikt en ben er heel tevreden van! Het geeft inderdaad veel volume en als je goed aanzet aan de wortels van je wimpers, hoef je de bovenkant niet meer te 'tightlinen' (met een zwart oogpotlood het rozige aan de wortels wegwerken voor dat extra volle effect). Daarna gebruik ik de Volume Boost van L'Oréal dat gewoon een staple is. Het geeft voor mij niet per sé volume, maar eerder lengte en is een must voor het uit elkaar halen van je wimpers. Dit is voor mij de belangrijkste stap, ik ben geen fan van klonters of spinnenpoten.
Ik ben een enorme freak als het aankomt op mascara, ik kan best 15 minuten bezig zijn (en ik overdrijf niet). Ik vind het gewoon het belangrijkste van je hele look. Zo ben ik ook niet vies van een beetje smossen, ik kan nu éénmaal niet deftig mascara aanbrengen. Mijn hele ooglid moet volhangen.
Nope, I am not joking, 3. Normally I use two, one for length and one for volume. When I went to Barcelona my One by One Satin Black by Maybelline gave up on me, so I needed a new one. I thought; "Hey, The Falsies, I heard so many good things about it! Let's try it out!". I think I have never cursed that much. The brush itself is ok, but the wand? Why does it have to be flexible 3cm past the actual brush? You can't put much 'force' on the wand, because it will bend and will go all over your face (believe me, it sucks). Grrrrr! So to adjust this disaster, I bought the Essence one. I used it before and always really liked it. It does give a lot of volume and if you start well at the roots of your lashes, you won't need to tightline your lashes! My last step is the Volume Boost from L'Oréal, it is just a staple piece. For me, it doesn't necessarily give volume, but it gives length like crazy and it is a must for separating those lashes. This is a very important step for me!
I am a huge freak when it comes to applying mascara. I can be busy for 15 minutes (and I am not exaggerating). I just think this is the most important step in your look. So I am also not really shy of smudging and getting my mascara all over my eyelid. My eyelid has to be covered in mascara.

5. Eyebrow Stylist Set - Essence
Ik heb een litteken in mijn rechter wenkbrauw van de waterpokken. Het gevolg hiervan is, dat er daar geen haar groeit en ik dus twee verschillende wenkbrauwen had de afgelopen 19 jaar. Dus om deze lege plek op te vullen, begon ik ze in te vullen met een poeder. Ik vind persoonlijk dat dit de 'natuurlijkste' finish heeft (in tegenstelling tot een potlood). Ik moet zeggen dat de kleur voor mij perfect is.Aangezien het invullen van slechts één wenkbrauw vrij belachelijk van zicht is, doe ik de andere dus ook maar. Niet dat ik het achteraf gezien erg vind, mijn wenkbrauwen worden namelijk lichter van kleur naar het einde toe. Als ik dan eens een foto neem, lijken ze gewoon te verdwijnen en nu niet meer!
I have a scar on my right eyebrow. The consequence from having a scar, is not having hair where the scar is. So basically I had two different eyebrows for the last and past 19 years. Weird look, I know. I started to fill them in with this powder to get the most natural finish possible. I have to say that this colour is a perfect match with my hair colour. Instead of doing just one eyebrow, I also do the other one. My eyebrows 'fade' towards the end. So when I used to take a picture, they would disappear (not attractive). Not anymore!

6. Sun Glow Matt Bronzing Powder for Medium Skin - Catrice
Dit was echt de laatste toevoeging aan mijn routine. Ik contour haast nooit als ik naar school ga, enkel als ik naar een feestje ga of een shoot doe. Voor alledag doe ik de '3' met een blush borstel (je tekent een 3 op de buitenkant van je gezicht) en soms ga ik nog eens extra onder mijn kaaklijn. Ik durf het ook te gebruiken in mijn 'crease' (vouw van je ooglid) om diepte te creëren.
Ik ben echt tevreden met dit product. Het heeft een mooie bruine kleur, is gemakkelijk opbouwbaar voor een intensere look en gemakkelijk te gebruiken.
This is the latest addition to my routine. I rarely contour when I have school, but I do contour when I have a party or a shoot. For every day I do the 3 with a blush brush (you draw a 3 on the outher side of your face) and sometimes once more under my cheekbones. I also use it when I want to deepen my crease a little.
I really like this product; it is user friendly, has a nice brown shade and easy to build for a more intense look.


7. Eyeshadow nr. 58 "Cappuccino, please!" - Essence
Zoals ik al zei in mijn September Favourites gebruik ik deze oogschaduw als highlight (binnenkant ogen, onder mijn wenkbrauwen, cupidoboog en wangen). Ge-wel-dige kleur!

As I already mentioned in my September Favourites I use this eyeshadow to highlight (inner corners, brow bone, cupids bow and cheeks). A-ma-zing colour!

En om de look helemaal af te werken, durf ik al wel eens een leuke kleur lippenstift op te doen!
And to finsh the look, I dare to wear a fun pop of colour on my lips!


Nu ik helemaal klaar ben met mijn dagelijkse look; selfie ready!
Now I am all finished with my every day look; selfie ready!




Bisous, S.